trusty logo
trusty logo
1502 0

ביטוחים במשבר קורונה: אילו ביטוחים הכרחיים ?

הצורך של בדיקת תיק הביטוח עולה שוב לכותרות עקב משבר הקורונה. אנשים רבים נמצאים בחל"ת, חלקם פוטרו ממקום העבודה ומנסים ובצדק לחתוך בהוצאות.

לירון גרין
מאת: לירון גרין כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 05.01.2021 20:28

כפל ביטוחי, כיסויים עודפים, דמי ניהול גבוהים ושלא לומר 'רצחניים', פוליסות ישנות ופחות אטרקטיביות – אלה רק חלק מ"השלל" שמוצאים סוכני הביטוח בתיק הביטוח של המבוטחים שמעלים אבק איי שם בתיק הביטוח שלכם.

הצורך של בדיקת תיק הביטוח עולה שוב לכותרות עקב משבר הקורונה. אנשים רבים נמצאים בחל"ת, חלקם פוטרו ממקום העבודה ומנסים ובצדק לחתוך בהוצאות. אך מסתבר שלא תמיד הצעד הנכון הוא לבטל ביטוחים חיוניים, אלא צריך לבחון מה באמת כדאי לבטל ומה לא, ולעיתים אפשר לחסוך עשרות אחוזים בבדיקה פשוטה, לקזז מעט בכיסויים שאינם חיוניים או להקפיא את הפוליסות על מנת שלא להפסיד את הותק.

הצעד הראשון: הכירו את הר הביטוח

רגע לפני שמחליטים דבר מה, כדאי לדעת אילו ביטוחים מופיעים על שמכם. לא תמיד מצב חיובי האשראי על ביטוחים יכול באמת להוות אינדיקציה לביטוחים שרשומים על שמנו, כיוון שיכול להיות שחלקם יורדים בהוראת קבע, חלקם דרך תלוש השכר וכו'. זו הסיבה שמומלץ לפנות להר הביטוח, שזהו ממשק של משרד האוצר המאפשר לנו לראות את כלל הביטוחים הרשומים על שמנו.

החיוניות של ביטוחי בריאות פרטיים

אין זה סוד שאנחנו משלמים מס בריאות, שאלה דמי ביטוח המאפשרים לנו לקבל ביטוח בריאות ממלכתי. התשלום למעשה נגזר מהשכר שלנו דרך התשלומים המעוברים לביטוח לאומי. אלא מה, מדובר בביטוח מצומצם יחסית הנתון לשינויים, כלומר המדינה מחליטה אילו תרופות יכנסו לסל ואילו לא, התור לרפואה מקצועית וניתוחים ארוך מאוד, לא תמיד אפשר לבחור רופא מנתח או רופא מקצועי וכו'. זו הסיבה שביטוח בריאות פרטי נועד בדיוק למקרי קטסטרופה ומאפשר לכם לינות מסל בריאות הרבה יותר רחב. כפל ביטוחי נפוץ מאוד בביטוח בריאות, כיוון שרבים רוכשים ביטוח בריאות פרטי, ומנגד מקבלים ביטוח פרטי קולקטיבי דרך מקום העבודה והם לא מודעים לכך. אז לפני שמתחילים לחתוך בהוצאות הביטוח, שווה שבדוק אם קיים כפל ביטוחי, ומנגד אפשר לחתוך בהוצאות גם בשל ברפורמה החדשה שיצרה תחרות בשוק, ולפיה חברות הביטוח ישווקו פוליסות אחידות ובסיסיות שאליהן ניתן יהיה להוסיף 6 כיסויים שונים.

בשורה תחתונה: ביטוח בריאות לא כדאי לבטל מכמה סיבות – הוותק, הצהרת בריאות חוזרת אם תרצו לרכוש שוב, וגם בגלל שאין אנו יודעים מתי נזדקק לו. עוד משהו שכדאי לבדוק הוא אפשרות להקפיא את הפוליסה, כיום יש כמה חברות ביטוח המאפשרות זאת בשל המשבר.

ביטוח חיים, לא לבטל אבל אפשר להוזיל

לכל אחד יש כמה  ביטוחי חיים על שמו. חלקם מסתתרים בפוליסות ביטוח מנהלים ובפוליסות חיסכון המכילים כיסוי ריסק. ביטוח חיים לא מומלץ לבטל, כיוון שדווקא עכשיו הרפורמה החדשה שיצאה בתחילת שנת 2019 הוזילה בעשרות אחוזים את הביטוח, ולכן שווה לבדוק אפשרות לרכישת ביטוח חדש. מלבד זאת, אם המצב הכלכלי דוחק, אפשר להוריד את סכום הפיצוי ולנסות להוזיל קצת יותר את הפוליסה, אך לא מומלץ לבטל כי זהו ביטוח חיוני, וודאי עכשיו כשמצב התמותה עולה עקב המשבר.

בשורה תחתונה: כדאי לבדוק אופציות חלופיות, וודאי אם רכשתם ביטוח חיים טרם יציאת הרפורמה, כלומר טרם פברואר 2019.

ביטוח תאונות אישיות, חיוני או לא?

ביטוח תאונות אישיות נעשה פופולרי מאוד בשנים האחרונות, כיוון שהוא מעניק פיצוי כספי במקרה של תאונה שגרמה לנכות, שברים, כוויות, אשפוז וכו'. גם כאן כפל ביטוחי נפוץ מאוד, כיוון שלרבים יש כיסוי דומה דרך ביטוח מנהלים או קרן הפנסיה, למרות שאפשר במקרה של תביעה לקבל כפל פיצוי, כלומר משני מקומות. ניתן לומר שביטוח תאונות אישיות אינו חיוני כמו ביטוחי בריאות וחיים, כך שבמקרי קיצון אפשר לשקול אפשרות של הקטנת סכום הפיצוי, או לבדוק האם קיים כיסוי דומה המסתתר בפוליסות אחרות, ואז כאמור אין זה חובה שיהיה כפל. מה שכן, ביטוח תאונות אישיות חיוני למשל לעצמאים, אשר פגיעה גופנית עקב תאונה עלולה למנוע מהם לעבוד.

בשורה תחתונה: ביטוח תאונות אישיות נחשב לפחות חיוני, וודאי אם יש כיסוי דומה בביטוחי חיים שונים. עם זאת, לעצמאים הביטוח חיוני מאוד, ולכן שווה לשקול שנית טרם ביטול הפוליסה.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.